onsdag, januari 13, 2010

Uppkörd

Jag sitter här och skjuter fram igen. Igår kväll hjälpte S mig att fickparkera i ca en timme. Jag har inte varit så löjligt nervös på länge. Körkortet har jag haft i snart 13 år. Och så övar jag på att fickparkera. *Suck*. Sedan skruvade han på nummerplåten fram, den hade tydligen aldrig suttit där eftersom han tycker att det inte är estetiskt tilltalande. Vadå, it's the Law, tyckte jag.
Tutan funkar, varningsblinkersen likaså och alla hel- halv- parkerings- och dimljus förefaller intakta.

Jag har inga fler ursäkter. Förutom att det regnade hela natten. Och är det inte fortfarande lite väl dimmigt där bortåt Simi Valley? Dessutom ser de låga molnen som hänger sig kvar ut att eventuellt kunna producera ytterligare en regnskur. Halkbana vadå? Skyfall i Norrland, äh.
I 12 år och 9 mån har jag haft körkort. Och nu sitter jag och funderar om dagens väderförhållanden skulle kunna utgöra hinder för min uppkörning. Väderförhållanden som jag normalt skulle jubla över och kalla det torrt väglag. Men jag vet inte riktigt. Kanske lite senare i eftermiddag. Eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar