fredag, januari 01, 2010

Tabula Rasa

Idag är ett nytt år. Idag är ett nytt årtionde. Jag fick inte fira in året i bubbelbadkaret som jag tänkt mig. Men det är helt och hållet mitt fel. Jag tyckte vi hade druckit aningen för mycket vin och fick i ett ögonblick av paranoia för mig att mina kärl var för dilaterade och vi riskerade drunkningsolycka. Nåja. Vi tittade på TV istället och granskade bollen som föll i NYC. Det känns inte som nyårsdag idag. Nyårsdag brukar vara med bitande kyla utanför husväggen och Ivanhoe med matrester i soffan. Inte här. Det är varmt ute och jag är på benen och städar och fejar. Kanske bådar det gott, vi får se.

Vi har också fått en ny familjemedlem. Han är svart, hårig och har massor med klor. S' bror hittade honom några veckor gammal och förbarmade sig över honom. Nu är han sex månader gammal och behöver ett (tillfälligt?) nytt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar