söndag, januari 24, 2010

Det blir ljusare igen

Solen är tillbaka efter en vecka av konstant regnande. PMS:en är borta för den här gången. Några viktiga event kan så här på veckans sista dag prickas av. Just idag är jag stark och just nu är berg-och-dalbanan en joyride.

I fredags spenderade jag dagen på Good Samaritan Hospital bland ca 100-talet nyutexade amerikanska ssk:or. Otroligt inspirerande talare - men inte tillräckligt med lediga tjänster för att göra alla glada. Åtminstone bjöd de på fika och lunch, hur många sjukhus gör det (i Sverige)? Bland några av tjänsterna som utlyses finns IVA, post-op öppen hjärtkirurgi, akuten, critical care unit och några inom med-kir. Här kan man som nyutexad direkt börja på IVA, självklart med lång och noggrann inskolning - men ändå! Jag blev svettig av bara tanken. Försökte istället sälja mig till med-kir sektionen, men som sagt konkurrensen är hård så jag tar inte ut någonting i förskott.

Fredag kvällen spenderade jag med Yo Adrienne som fyllde äldre och kickade arslen i biljard. Igår var det fin brunch i Pasadena och idag är det stillsamt trädgårdsarbete på agendan eftersom jag systematiskt undviker dagens football game.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar