onsdag, januari 27, 2010

Nödvändigt

Imorgon ska jag till doktorn. Min första amerikanska doktor. Som heter Ulf i förnamn. Det stod liksom ut där på USCIS hemsida när jag letade efter lämplig civil surgeon. Jag måste gå till doktorn, för vaccinationskortet som min svenska doktor fyllde i är inte tillräckligt. Så jag måste gå till en amerikansk dito så att han för den nätta summan av $200 kan läsa innantill på mitt svenska vaccinationskort och fylla i informationen på mitt amerikanska vaccinationskort.

Sen kanske jag kan få green card.

3 kommentarer:

  1. Jag vet. Löjligt är bara förnamnet på alla procedurer de plågar mig igenom... Som tur är finns du som mitt fina stöd!

    SvaraRadera
  2. Vi invandrare stöttar varandra helt enkelt :)
    Verkar som att jag har "aningen" lättare med all pappersexercis dock...

    SvaraRadera