tisdag, januari 26, 2010

Dagens största I-landsproblem

Huset som Gud glömde fixa städhjälp till...

Det här skriver jag inte för att skryta. Enbart för att beklaga mig. Jag är van att bo på ca 30 kvm. Nu bor jag i ett hus med betydligt flera sådana än 30. Här finns 4 sovrum, 3 badrum (ja, badrum, inte ens enbart toalett) samt ett sällskapsrum, ett vardagsrum och ett kök. Till råga på allt walk-in closets som är så oorganiserade att jag med fara för mitt liv springer in i dem för att hämta det jag behöver och sedan snabbt återvänder ut igen. Behöver jag ens egentligen tillägga att det är ett elände att städa här? Jag vet att det inte direkt är politiskt korrekt med dylikt gnäll, men just nu känner jag mig som Askungen. Suck. Det är väl bäst jag fortsätter på detta evighetsprojekt istället för att sitta här och skriva om det. Dammsugaren står vid min sida och glor anklagande på mig. Städkärring med nariga knogar och spretigt hår. Tofflor som är söndertuggade av katten. Jaha. Då har man blivit 65 då.

3 kommentarer:

  1. världens snyggaste städhjälp! :)

    SvaraRadera
  2. Elin, puss!
    Helena, det är bara å säga till ett par dar innan så jag kan röja garderoben i gästrummet! Sen så, kom bara!!! Jag är säker på att du kan tjäna storkovan som personlig tränare och kostrådgivare åt nå'n hot shot i Hollywood! Kram!

    SvaraRadera