torsdag, januari 14, 2010

Give me a break


Söt när han sover.


Jag kan inte sova. Anledningen är att den nyförvärvade katten i natt går bärsärk. Jag vet inte varför men jag tror det är hormoner. Vi ska göra honom till eunuck once and for all nästa vecka. Jag har gjort tre vändor till nedervåningen hittills. 1. Han hade ätit upp halva bruksanvisningen till vår nya termometer (som tur var såg jag att det var den norska och finska versionen) 2. Det fördes så mycket oväsen ifrån några av persiennerna att jag fruktade att katten råkat hänga sig. Det visade sig att han bara försökt riva ned ett av dem i köket eftersom han var mycket missnöjd över att jag hade dem neddragna. 3. Svåridentifierbart allmänt oljud, eventuellt flytt av möblemang. När jag kommer ångande ner för trappen för tredje gången gillt, finner jag bara en katt som sitter på köksgolvet och ser skyldigt oskyldig ut.





Varför kan han inte bara lägga sig i fotändan och spinna resten av natten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar