fredag, januari 29, 2010

Livet på en räkmacka heter stress

Och en räkmacka var precis vad jag åt, när jag och J var på IKEA idag. Min budget var $100 och jag kom undan med $103. Exklusive räkmackan då. Det tycker jag var rimligt. Men så klart så åker man till IKEA för att handla ett täcke och inser när man väl är där att man absolut också måste ha en Flurven och en Gimmelböp och gud knows what. Och havreflarn, salta fiskar och Singoalla kex. Förutom min shopping spree har jag idag även hunnit med att laga lasagne, ta en löptur, dammsuga och tvätta. Förmodligen något mer också, men det har jag glömt. Jag har insett att jag måste ha en viss nivå av stress i mitt liv, definitivt med en deadline. Annars blir jag förvirrad, irrar runt och springer i cirklar. Imorgon ska jag hinna fixa lunch till S och hans avkommor, fixa fler maskeradattiraljer, hålla A sällskap i affären och helst också ta en löprunda innan jag slutligen målar tånaglar och laddar för kvällen. Loves it när det rör på sig. (Och nu lade sig katten precis till rätta ovanpå mina fötter, hur mysigt var inte det?)

När ska jag få ett jobb som jag kan rasta av mig energi på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar