onsdag, januari 20, 2010

Kurar och ignorerar

Den här veckan händer osedvanligt många saker i min annars tämligen sedvanligt tråkiga tillvaro. Gårdagen spenderades i en myndighetsbyggnad där vi intervjuades för mitt green card. Idag förlorar Sherman diverse kroppsdelar, klor o testiklar för att vara exakt. Imorgon har jag min uppkörning som jag inte alls ens det minsta ser fram emot. Och på FREDAG. Infodag på ett sjukhus nere i stan. Business casual attire. Jag äger inte något som faller inom kategorin städat damigt utseende. Oj oj oj. Redan där var det kört för mig. Det är därför som jag kurar i morgonrock och låtsas som det regnar (fast regnet öser ju ner på riktigt, så då kanske jag inte ens behöver låtsas?). Men så'n är jag. För många jobbiga saker att förbereda sig inför, då infinner sig en generell paralys och apati och jag stannar i morgonrocken.

2 kommentarer: