måndag, augusti 16, 2010

In America everything big

UCLA RR är stort. Mycket större än Huddinge sjukhus. Men provtagningscentralen kändes tämligen bekant. Och så har jag genomgått mitt livs första drogscreening. De vidtog diverse åtgärder för att förvissa sig om att kisset var mitt, och att det var kroppstempererat och färskt. Nu är det bara att vänta en vecka till för att se om jag är grön och good-to-go. Det får vi hoppas, med tanke på att de enda farmaka jag intagit det senaste halvåret är paracetamol, koffein (i mängder) och nikotin.

3 kommentarer:

  1. Usch vad läskigt! Även om man vet till 100% att man aldrig rört nått sånt så är man rädd ändå, det är konstigt... Lite som att se en polis längs vägen, eller gå genom tullen. Man känner sig skyldig!

    SvaraRadera
  2. Ursäkta - men har jag missat något här. Har du fått jobb? Eller varför är du annars upptaget mån-fre kontorstid och varför drogscreenar de dig annars? Tydlig uppdatering via mail mottages tacksamt!! Kram på dig! Marina

    SvaraRadera
  3. Mrs C. - jag blir alltid lite nervig när jag har en Highway Patrol som ligger i filen bredvid mig på motorvägen. Även om jag kör ganska beskedligt överlag så känner jag mig alltid skyldig, LOL!!!!
    Marina - lovar att uppdatera ;)

    SvaraRadera