torsdag, augusti 12, 2010

En kaotisk hjärna kräver ett organiserat yttre

Men just nu råder allmän röra. Jag har alltid haft svårt att få in rutiner... Eller att få saker och ting gjorda. Och nu i veckan hade jag tänkt få ordning på det ena och det tredje så att jag inte behöver oroa mig för det när jag (förhoppningsvis) efter 7 sept kommer att vara upptagen mån-fre, kontorstid. Sån't där som att storstäda, fixa extrarummet så det blir studie-vänligt, arkivera viktiga papper. Men så blev jag förkyld igår. Inte brakförkyld men väl med tungt huvud och orkeslöshet. Så nu sitter jag här, och kom liksom av mig. Kanske ska jag prova med att ta några djupa andetag och sedan sätta mig med min fina blommiga personal planner och boka in för nästa vecka alla saker som borde/måste/skall göras. Måndag är i alla fall upptagen, för då har jag hälsoundersökning och livescan/fingeravtryckslämning.

Och förresten, jag trodde aldrig att det skulle bli en så'n world of difference med nya däck. Men det blev det.

1 kommentar:

  1. Nej vad festligt att vi båda beklagade oss över det idag! Inte ofta en förkylning är festlig :)

    SvaraRadera