tisdag, maj 18, 2010

Tjatig

Hur tigger man om jobb? Hur länge kan man vara arbetslös utan att man helt och hållet blir totalt ointressant på arbetsmarknaden? Jag sitter och filar på ett mail till Sheri på UCLA. På något sätt måste jag påminna henne om att jag är jätteintresserad (läs desperat) om att få en plats på Perioperative Nursing OR Program. Och att jag är fullständigt kvalificerad (läs desperat). Hur ska jag formulera mig för att låta intressant? Nonchalant? Världsvan och erfaren? Så medicinskt nischad att det inte finns någon bättre kandidat än jag?

Istället stinker det desperation mellan de naiva textraderna. Hade jag skrivit på papper hade det legat en hel hög med ihopknycklade försök framför mig. Nu är istället backspace-knappen snart utnött.

Är det någon som försöker tala om något för mig? Karma? Ska jag inte vara här? Är det dags att ge upp? Skicka en ansökan till landstinget Dalarna och åka hem med svansen mellan benen?

När är nog nog?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar