fredag, maj 21, 2010

Planeraren

Imorgon ska vi på Graduation Party. S's niece tar examen från SDSU, så jag antar att ett antal röd-svart-brokiga ungdomar kommer att kasta mössan. För det är väl så de gör här? Har man ju sett på film i alla fall. Jag frågade honom vad det är hon tar examen i. Eh, tja, hon har ju en Bachelor's, hon har ju pluggat 4 år. Svarar han. Jamen, vadå Bachelor's. I vadå? Nä. Det visste han inte. Vilken tid ska vi infinna oss? Undrade jag sen. Tja, nå'n gång på eftermiddan, blev svaret. Suck. Vad ska jag ha på mig då? Varpå han ger mig utförlig information: Typ klänning. Och sen kom jag på, vi måste ju köpa present. Nä, säger S. Hon vill ha cash. Ok, svarar jag. Det kan hon väl få. Men ska man inte också ha någon form av minnesmärke från ett sådant event?

Jag köpte i alla fall en söt topp från H&M. Att ha till en kjol som redan finns i garderoben. Och sen tänkte jag köpa nå't fint smycke till niecen. Det hade varit kul om jag hittat något svenskt hantverk. Men det kanske jag borde tänkt på tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar