torsdag, maj 13, 2010

Säg vad du tänker

En ärlig komplimang kan göra ens dag så mycket ljusare. En boost för självkänslan. Jag är svensk och inte så van att vare sig ge eller få komplimanger. Och tränad in i märgen att om en komplimang mot förmodan skulle riktas mot mig, generat och rodnande avfärda det hela. Men jag försöker lära mig av amerikanerna, för de är riktigt bra på det här med att ge komplimanger som också Anna så riktigt observerat. Det är också vanligare med kärleksfulla uttryck vänner emellan här, och även om man inte riktigt vet vart man ska göra av sig när de kramas och talar om hur mycket de love you, så känns det rätt fint i själen. Och lika härligt som det är att höra fina ord om en själv så låter det väl också mycket trevligare att säga TACK! när någon säger något rart om en, istället för att stå där och skrapa med foten och titta ned i marken och harkla något om att - äsch, den här gamla trasan...

Jag har haft J på besök. Hon är en glädjespridare. Hon åkte tillbaka till Vegas precis, men vi utbytte ett par ordentliga kramar, kommentarer om våra fina solbrännor, samt ett par I love you. Jag ska börja säga I love you till alla mina vänner som jag faktiskt love. Och komma ihåg att inte bara i tanken registrera att de har så vackra ögonfransar, snygga kläder, en avundsvärd figur, en underbar humor eller helt enkelt bara gör mig så jäkla glad när jag ser dem.

Spread the Love and Peace on Earth!

1 kommentar: