måndag, maj 17, 2010

Måndag

Jag imponeras av alla dessa käcka tjejer i bloggsfären som förefaller älska måndagar. Jag gillar inte måndagar. Och inte heller tidiga morgnar. Eller, rättare sagt, jag njuter av fågelkvittret och stillheten som 05.00 kan innebära - men inte så pass att jag tycker det är värt att plåga sig ur sängen om inte alldeles nödvändigt. Speciellt inte en måndag. Jag gillar torsdagar. De är lite halvmagiska då de är som en entré till helgen.

Idag är det mulet. Och lite kallt. Jag letar efter S's pass. Vi var ett klick från att boka nästa veckas semester igår. Och då insåg S att passet gått ut. Men letade snabbt upp en agentur som till det facila pricet av $199 kan buda över ett nytt inom 3 arbetsdagar. Fast då behöver han ju sitt gamla. För att ansöka om det nya. Vi minns båda att han lagt det på ett "säkert" ställe. Men ingen av oss minns var det där stället var. Det återstår alltså att se var nästa vecka kommer att spenderas. Ursprungligen var idén att åka till Mazatlán, Mexico. Nu vet vi just ingenting.

Således. Måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar