onsdag, december 30, 2009

Arbetssökande

Låter ju mycket bättre än arbetslös. Vilket jag är. Det har sjunkit in nu. Usch.

Alla som framgångsrikt försökt söka jobb som sjuksköterska i USA räcker upp en hand nu. Och sen tar jag tacksamt emot receptet. Jag trodde utmaningen skulle ligga i att börja jobba, men jag har bittert fått erfara hur fel jag hade. Det är en snårskog, en djungel, landminor och fallgropar. En jobbansökan tar ca en timme att fylla i online, och sen är jag ändå osäker på om jag skrivit tillräckligt, fyllt i korrekt, och framställt mig som någorlunda intressant.

Det tog ca 8 timmar innan West Hills gav mig fingret. Jag väntar nu på domen från Olive View, LA County, Kaiser Permanente, Providence Burbank, och USC. Det tar emot att söka Simi Valley med sina adventistideologier eller till katolikerna på Northridge. Men jag kanske säljer mig till religionen. Bara för att. Vi får se. Jag plöjer vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar