torsdag, december 17, 2009

Allt du kan göra idag kan du göra imorgon

Eller på måndag. Eller nå'n annan dag så småningom. Jag ägnar mig just nu åt en av de saker jag är skickligast på. Att skjuta upp och ignorera. När man borde tvätta så måste man helt plötsligt läsa alla artiklar på msn, eller när man borde plugga så är golven dammsugna rena från de mest mikroskopiska partiklar. Eller i mitt fall just nu, jag borde plugga till körkortet. För jag borde ha ansökt om det för typ två veckor sen. Egentligen skulle jag ju käckt kunna promenera in på närmsta DMV och slänga upp mitt svenska körkort som varit i min ägo de senaste 12 1/2 åren och hämta ut en kalifornisk version. Men det fungerar inte så. Man måste göra ett teoriprov OCH ett körprov. TÄNK OM JAG KUGGAR??? Efter att ha kört runt i Kalifornien i mer än tre år. Tänk om de inte ens låter mig köra tillbaka hem. Tänk om de arresterar mig? TÄNK!!! Och tänk vilken törn självkänslan skulle få!! Ve! Så alltså. Jag borde plugga California Drivers Handbook. Men GÄSP vad tråkig den är. Men jag ska. Och så måste jag ägna helgen åt att fickparkera och lära mig vilka gula linjer som är lagliga att korsa och inte. Jag har lovat mig själv att på måndag, då ska jag infinna mig på DMV's office i Simi Valley. Kl 8.30 am. För att fejsa musiken liksom. Men det är då. Inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar