måndag, december 14, 2009

Allt som rear är inte guld...

Jag har behövt nya slingor i håret. Länge. Idag fick jag för mig att nu, nu är det definitivt dags. Efter en helg med regn, dimma och skitig gödsling i trädgården kände jag för lyx. Budget-lyx tänkte jag, det måste ju SuperCuts ha... Min mamma blev ju fin i håret där, och för en billig penning dessutom. Jag borde ha lärt mig... Ryan Air - billigt! Ja, om du inte räknar in flygskatt eller triviala saker som incheckat bagage eller felstavade menyer ombord och först till kvarn för att få en vettig plats.

Slingorna blev bra. Riktigt bra. Men det hela tog 2 1/2 timme. "Have a good holidays" säger frissan. Jag stirrar med fortfarande blött hår på henne. "You want a blow dry? That'll be extra". Självklart, tycker jag. Säkert bara $5 eller nå'n annan symbolisk summa. Föningen blev bra, även den. I kassan summerar tanten ihop det hela. Blow dry $25 står det. Jag sväljer. Betalar och går ut. I bilen ser jag i backspegeln att de flesta av de slitna topparna sitter kvar. Klippte hon verkligen något mer än ett par testar bak?

Jag är naiv, har aldrig funnits någon genväg för mig. Nästa gång kör jag lyx och all inclusive. För $20 dollar till får jag kanske till och med en espresso medan jag väntar.

1 kommentar: