söndag, februari 28, 2010

Allting är relativt

Idag fick vi punktering. I onsdags fick vi två punkteringar, men då på SUV:en. Idag skulle vi åka mc till Santa Barbara och följa efter S&M i Mustangen. I Thousand Oaks vid ett tillfälligt stopp, nämner jag för mc-föraren aka min kille att vi nog borde kolla lufttrycket i däcken på mc:n. Lufttrycket var kanske lite lågt, men inget som oroade blotta ögat. Vi fortsatte köra. Ca 50 m. Sedan sladdade fordonet och det var tur att hastigheten var ca 15 km/h i en korsning. Hade det varit ca 300 m senare på motorvägen i en hastighet på ca 130 km/h, skulle inte det här inlägget ha existerat. Eller några ytterligare inlägg i denna blogg överhuvudtaget för den delen. Men nu blev däcket platt där det blev och detta outgrundliga oförutsägbara relativa universum gav mig ytterligare en söndagkväll i livet.

I övrigt har jag fortfarande väldigt trevlig tillvaro med fina S&M som jag hoppas efter mindre förseningar har en underbar SF-vistelse.

2 kommentarer:

  1. DU borde vet bättre än att sätta dig på en sån där tvåhjuling! Härmed förbjuds all kommande åkning på sånna dära. Uppfattat!? Eller "begrips!" som min mor alltid sa ;)
    Funkade det?

    SvaraRadera
  2. När har jag någonsin vetat bättre, raring? I'm a lost cause... Kanske om jag har stödhjul nästa gång, hmm..?

    SvaraRadera