onsdag, mars 10, 2010

Verkligheten tur och retur

Det kommer bilder snart. Så fort jag letat fram kameran och lagt in dem. Bilder från Big Bear, så klart.

I lördags åkte jag och S upp till en löjligt oversized "stuga" i Big Bear. Vi delade den med 10 andra personer och det var en mycket angenäm verklighetsflykt. Jag fick se snö för första gången på över ett år. Enormt mycket snö på ca 2400 möh. Fantastiska skidbackar. Dålig nattsömn och torr näsa på grund av den höga altituden. Jacuzzi ute på terassen. Dock ingen snowboard. Jag är för feg, står något säkrare på två skidor än en.

Nu är jag åter i trygga förorten. Och känner mig lite tom. Alla dessa människor omkring mig och så sitter jag här ensam igen. Ja, katten är ju här då. Och S's bror, som denna gång har slagit hål i väggen till förmån för en insane idé om ett akvarium.

Dags att söka vidare efter jobb. Dags att styra upp. Jag har fått brev från LA County Health Services. Tydligen gick min intervju bra. De gratulerade mig och meddelade att jag blivit uppsatt på deras lista. Om det mot all förmodan dyker upp en vakans, kommer jag att bli uppringd. Jag sätter inte alla mina pengar på att det kommer hända. Jag söker vidare.

Men glöm det där med att oanmält dyka upp på ett sjukhus och be att få prata med human resources. Det är inget som helst "human" med dem. Jag provade Los Robles. Receptionspersonalen som bestod av griniga gamla tanter vägrade släppa in mig. De vägrade till och med att ringa human resources avdelningen för att tala om att de hade en hängiven RN i receptionen. Deras näsvingar fladdrade nervöst när jag fortsatte insistera. Inte förrän jag anade att de funderade på att ringa vakten för att få mig borttransporterad, vände jag på klacken och lämnade byggnaden. Tack och adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar