torsdag, mars 18, 2010

På bättringsvägen...

... tycker jag mig vara. Men det var en särdeles långdragen förkylning enligt mina mått mätt. Tror inte jag drabbats av något dylikt på närmare 15 år. Nåja. Det är kroppen som anpassar sig efter nytt land, nya virus. Och snoriga småbarn nextdoors. Tack och lov för NyQuil Cold&Flu, två tablespoons senare och man är on top of the world. Och receptfritt dessutom.

Innehållsdeklaration:
*Acetaminophen (Paracetamol)
*Dextromethorphan (även kallad DXM, fanns i Sverige i hostmedicinen Tussidyl som togs bort från marknaden 1999. DXM är en dissociativ drog som liknar PCP och ketamin. No wonder förkylningen drar till reträtt... oh, glömde jag säga att substansen även är hostdämpande?)
*Doxylamine succinate (sedativ antihistamin, tar snabbt och lätt hand om snorande och nysningar, men har en rogivande och lugnande bieffekt.)

I övrigt sitter jag här och söker jobb för glatta livet. Jag måste ju hitta nå't snart. Innan jag är för dammig för att ens verka intressant på arbetsmarknaden. Funderade ett tag på att söka sommarvik i Sverige, men det blir lite krångligt så jag söker mig istället nordost - kanske Bakersfield?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar