måndag, november 23, 2009

Jag städar...

igen. Varför? Jo, därför att det på torsdag är Thanksgiving. Och hela S's släkt kommer. Med början onsdag då äldste brodern vilken jag ännu inte träffat bilar ned från San Jose. Alltså blir min insats städning eftersom jag inte kan laga mat. I kylen ligger en stor fet kalkon, jag orkar inte gå upp ur soffan just nu för att kontrollera hur många kilo den väger, men det är den största döda fågel jag någonsin sett. S får tillreda fäet, jag kan sträcka mig till att koka yams men där slutar mina kulinariska färdigheter.

Jag ringde även Social Security avdelningen idag, bara för att erhålla information om att jag behöver ett personbevis för att få ut mitt nummer. Alltså måste jag ringa skattemyndigheten i Sverige imorgon, vänta ca en vecka för att få hit personbeviset, sedan gå till det lokala Social Security kontoret, sedan vänta ytterligare två veckor för att få mitt nummer så att jag sedan kan sända in detta till California Board of Nursing för att sedan vänta gud-vet-hur-länge för att få ut min legitimation. Men saker och ting rör ju i alla fall sig i någon rikting vilket känns trevligt som omväxling.

1 kommentar:

  1. Kan du inte gå in på skatteverkets hemsida och beställa ett personbevis? Lättare och du slipper ringa :D

    SvaraRadera