måndag, november 16, 2009

Ett steg i taget

Jag har troligtvis upplevt fler saker under den senaste veckan än under min tid sammantaget här i Kalifornien. I fredags till exempel, upptäckte jag Mulholland Drive och Hollywood. På riktigt. Som en turist menar jag. Det är ju helt fantastiskt vad den här stan har att erbjuda, och när jag nu en gång vågat expandera mina bilburna vyer går jag inte att stoppa. Jag är inte rädd, jag kan köra. Även nere i stan. Så. Idag fick jag en uppmuntran i postlådan; mitt inresetillstånd. Det innebär att jag när jag vill kan lämna landet, men att jag utan problem får återvända. Jag har också via immigrations hemsida kunnat utröna att mitt arbetstillstånd är på väg. Det känns nästan overkligt. Snart kommer jag att ha ett amerikanskt social security nummer... Ett steg i taget, en dag i sänder, det har en god vän lärt mig. Och gamla ordspråk säger att Rom inte byggdes på en dag.

1 kommentar: