måndag, november 30, 2009

Ensam

Eller nästan. S är ju hemma. Men åtminstone inga fler av hans familjemedlemmar. Idag har jag korsat Valleyn tre gånger för att skjutsa runt hans mamma, visst Ross är kul - när jag själv känner för det, och det är ganska lustigt att en äldre persisk kvinna föredrar Taco Bell om hon själv får välja. Tog henne till en väninna hon inte träffat på flera år, som tur var hade väninnan en väldigt trevlig son som växt upp i Montreal och gillade socialized medicin så tiden gick liksom av sig själv. Men nu sitter jag här i soffan och det är tyst och lugnt. Ingen som behöver te, eller undrar varför just den blomkrukan står där och inte här. No offense, men lite överdosering blev det. Imorgon ska jag till socialkontoret för att äntligen skaffa mig ett social security nummer, kommer bli spännande att se om de tar mitt svenska personbevis på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar