torsdag, oktober 22, 2009

It's the little things...

Faktiskt. Jag har under större delen av mitt liv letat efter ett högre syfte med det mesta i tillvaron. Väntat, längtat och trott att så småningom så kommer det. Resultatet var naturligtvis att jag missade många saker längs vägen. De små sakerna i vardagen som faktiskt är det som utgör substansen i det som kallas livet. Att i beckmörker kliva på en halvtom buss okristligt tidigt på morgonen, glida in på jobbet, ta första koppen kaffe. Hälsa på kollegorna och le åt någon morgonpigg patient. Småspringa till pendeln efter jobbet, somna på pendeln, kliva av på söder och slinka in på någon varm pub med en god vän. Tidig morgonlöpning innan stan vaknat. Sen kvällspromenad med alla glittrande ljus som bakgrund. Listan kan göras oändlig. Idag satt jag och funderade över om jag pissar bort livet just nu eller om det faktiskt leder till nå't vettigt. Härvan av tankar gjorde mig rastlös och deprimerad så jag löste det hela med att åka till gallerian och HM. De små sakerna ja. Tänka sig, det trodde jag aldrig skulle kunna ske, men faktiskt - HM gladde mig så otroligt mycket! Jag kände mig fri och full med tillförsikt inför framtiden. Bäst att passa på att leva. Varje dag.

1 kommentar:

  1. Du är så klok!
    Det är verkligen så att det är de små vardagstingen man saknar allra mest...de små friheterna som inte kostar något. På samma gång som man skall vara glad för det man faktiskt har. Knepigt det där...
    En sak är i alla fall säker och det är att jag saknar dig! Önskar dig allt gott gumman, kramar

    SvaraRadera