tisdag, oktober 20, 2009

It's a beautiful day

Idag har jag lämnat mina fingeravtryck. Digitalt. Alltså inte med så'n där otäck svart klet som är näst intill omöjlig att tvätta bort. Jag frågade personalen på USCIS kontoret där jag var vad de skulle ha mina avtryck till. "So we can trace you". Känns ju tryggt. Sen besökte jag postkontoret och skickade iväg yttermera information till migrationsverket så de kan ta hand om min ansökan om uppehållstillstånd. Tja. Är det klart nu då? Men det har ändå varit en finfin dag, blev bjuden på hemlagad koreansk mat hos grannen. Tog också en tur till Unique Vintage i Burbank och blev en 1920-tals klänning och ett par spetshandskar rikare. Det gäller alltså att uppskatta de små sakerna här i livet. Nu ska jag gå och läsa vidare i min bok "The 19th Wife" (horror-historia galore), medan jag väntar på att solen ska gå ned så jag kan ge mig ut på löptur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar