tisdag, juli 20, 2010

Zumba!

Istället för att sitta här och gnälla med få avbrott med fika eller löprundor, ansåg jag att det var dags att prova något nytt. Som zumba till exempel. Bra för den som inte vet om hon vill ägna sig åt salsa, merengue, magdans eller helt enkelt ren och skär aerobics (finns det ordet kvar, eller är termen helt ute?). Den här tränings/dansformen kombinerar allt det och lite till. Kul, ja. Svettigt, mycket. Komplicerat, ja - svårt att koppla synapserna så de styr rätt muskulatur.
Men jag säger STORT TACK till Friskis&Svettis. Dessa underbara glädjespridare som jag saknar så. Det var tack vare mina trogna år hos den föreningen som jag något sånär följde med i dagens program.
Och skratta ni bara. Jag är stolt över att vara en övervintrad Friskis-tönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar