lördag, juli 17, 2010

Rent hus

I alla fall i garaget. Nästan. Efter att ha spenderat en dag i ett 40 C varmt garage är det välförtjänta cocktails som glider ner. Så mycket skräp, och inte en pinal som jag gjort mig skyldig till... Jag lever med en samlare. En hamster som spar på allt som kan vara bra att ha. Själv har jag frångått det stadiet, med undantag av mina kläder och en och annan personlig pryl, ryms hela mitt samlade liv undanstuvat på mina föräldrars utedass. Böcker, väl utvalda prydnadssaker och mitt husgeråd. Hade tänkt använda dem någon gång i framtiden när jag blir vuxen och skaffar ett jobb osv. Nåja. Vårt garage här hade sett någorlunda vettigt ut om det inte dessutom fyllde en Shurgard-funktion för S's förtappade bror. Som gör mig vansinnigt irriterad.

Jäkla tur att det blir stranden imorgon. Kanske kan jag simma till Japan om jag tröttnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar