lördag, juli 24, 2010

Chokladkollaps

I förrgår var jag mer sofistikerad. Stenhård löpning med tjejen med Montana-plåtarna. Och en massa rödtjut. Igår stod planeterna fel, eller så var det fullmånen, eller en PMS. Jag vet inte riktigt. Men jag kände att världen helt och hållet vänt mig ryggen och att den enda räddningen låg hos Trader Joe's. Vad ska du handla, undrade S. Jo, killarna kommer ju i helgen så vi måste bunkra mjölk och frukostgrejer, förklarade jag. Det var ju en halvsanning i alla fall. Syftet var till största delen Ritter Sport chokladkaka. Välsignade Trader Joe's. Lite chips också. Alltså veggie-chips, så de måste ju ha haft nutritional value av något slag. Jag åt massor av choklad, tittade på en riktigt deppig och tråkig film, fick dåligt samvete, grät över något jag inte kunde definiera för stunden.

Idag mår jag bättre. Men chokladen är slut. Eventuellt måste jag åka och handla mer. Eller kanske en sväng till IKEA för lite Marabou. Man vet ju aldrig när signalsubstanserna och hormonerna kommer att svika en igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar