måndag, juli 12, 2010

COMEBACK

Det är smickrande att åtminstone en handfull människor undrat vart bloggen tog vägen. Jag blev ju så trött på mitt fastkörda mönster att jag inte stod ut med att skriva/läsa mina inlägg och därför beslöt mig för att ta en paus. Men det spelar ingen roll. Det fastkörda mönstret är ju där ändå, så jag kan ju lika gärna dela med mig av det, tänkte jag.

Jag har varit på besök i konungariket Sverige under två korta veckors tid. Det var med ett visst vemod i bagaget som jag åter landade på LAX i onsdags. Bitterljuvt, så att säga. Fantastiskt var det ju naturligtvis att återse S, men samtidigt så många saker som fattades mig. Nåja. Oh well. Beslut som måste fattas, steg som måste tas.

Idag har jag varit i Pasadena. Och återigen önskat att vi hade ett pittoreskt minihus där. Men så var det det där med den grönare gräsmattan. Som är lika torr och jävlig som ens egen stundtals är, menade J, som tog en margarita i mitt sällskap på Colorado Blvd.

Så rullar min vardag vidare. Nu går jag och städar upp efter hund, katt och fluginvasion. Och sen är det väl dags att one of these days ta mig i kragen.

Over and out, välkommen åter.

2 kommentarer: