måndag, april 05, 2010

Muse och Magi











Jag är hemkommen från Portland, Oregon. Regnet följde mig troget och strilar nu både sidledes och vertikalt utanför fönstret. Jag har hittat till en av världens vackraste och mest välorganiserade städer, och är inte helt och hållet exalterad över att vara åter i Kalifornien. Portland har faktiskt varma somrar. Och i övrigt har jag ingenting emot att investera i ett par snygga gummistövlar och en chic regnkappa. Tänk er en stad där man kan promenera mellan barer, affärer och kulturscener. Tänk spårvagn. Tänk liberala, medvetna människor. Tänk grönska. Tänk alternativ musikscen. Det här låter som Stockholm, jag vet. Men jag refererar till Portland. Oregon. USA's västkust.
Muse gav ett fantastiskt framträdande på Rose Quarter Arena och lämnade endast spåret "Absolution" som övrigt att önska. Förbandet Silversun Pickups genomförde en exemplarisk uppvärmning och är definitivt något jag tänker utforska vidare. Den bruden på bas går inte av för hackor.
I övrigt vrider jag mig fortfarande i min framtidsångest och var i förra veckan i kontakt med ett online universitet för att potentiellt anmäla mig till en MSN, en magisterutbildning i omvårdnad. Men jag har lagt den tanken på is. Kostnaderna för vidareutbildning i detta land gör att jag nog inte kan fatta beslut på impulsbasis.
Det får bli en dag för kontemplation, mycket kaffe och ett försök att räta ut några funderingar.

1 kommentar: