lördag, april 24, 2010

American standards

Måste ju säga att jag också registrerat mig på ett visst amerikanskt gratisforum online för sjuksköterskor. Det finns visst en del regler där. Som att man inte får skriva på något annat språk än engelska, till exempel. Som då en del besserwissrar så förnöjt upplyser en om. Fascister, tycker jag. Däremot går det tydligen bra att i detalj diskutera olika patientfall och situationer man varit med om. Sekretess? Nå'n? Det är väl okej att diskutera sådant med kollegorna i fikarummet, men på ett online forum? Ähum. Däremot har jag fått lite användbar information om hur jag ska skriva ett attraktivt cover letter och en snygg cv. Om det nu hjälper. Tydligen är Kalifornien en av de stater där det är som allra omöjligast att få ett jobb just nu. Hur i hela världen ska jag lyckas landa ett jobb när inte ens en IVA-syrra med 5 års erfarenhet från ett sjukhus i Chicago får napp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar