onsdag, april 21, 2010

Besökarna

De landade. Faktiskt före utsatt tid, och jag var pga rusningstrafiken t.o.m något sen. Det här är USA; jag parkerade min bil utanför Hertz biluthyrningsfirma vid LAX. Man får inte ta in privata fordon på området. Sedan gick jag förbi tanten som satt i luckan vid grinden och frågade snällt om jag fick gå in och leta efter mina kompisar som skulle finnas någonstans där inne. Men hon tyckte det var för långt att gå, så hon stoppade en kille (Hertz-anställd) som just körde in och bad honom ta mig med till kontoret. Det var ju skönt. Då slapp jag gå 500 meter.

De hämtade ut sin Chrysler Sebring convertible. Men de får nog vänta några dagar med att köra nedcabbat. I alla fall tills det är varmare än de blygsamma 5 C vi har denna morgon vid 06.30.

Lilla L som är 4 år har semestern utstakad. "Jag ska äta glass, bada, sola och måla dina naglar. Lila, rosa, och guld ska de vara". Raka besked och målinriktad.

2 kommentarer:

  1. Ha det så mysigt med vännerna från Svedala. Lägg upp en bild på dina fina naglar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så tjusig du kommer att bli! SJälv har jag en snart 4 årig tjej som gärna vill måla naglarna. Dock kommer hon alltid på det på morgonen när vi ska iväg till dagis och jobb - aldrig när vi har tid.
    I födelsedagspresent önskar hon sig läppglans. Hon har ett blått, glittrigt som hon fick av din mor för ett år sen ungefär. Hon älskar det. Hoppas hon växer ifrån lusten att vara glittrigt blå om läpparna :)

    SvaraRadera