söndag, september 27, 2009

Storstad

Jag hade bestämt mig för att jag ville gå på teater. Utforska kulturscenen här i L.A.. MOCA och Operan. Alltså bokade jag biljetter till en föreställning jag inte hade någon aning om förutom att den fått bra kritik samt vunnit Pulitzerpriset. Pjäsen heter "August: Osage County", och handlar om en minst sagt dysfunktionell familj någonstans i ingenstans i Oklahoma. Shannon Cochran var fantastisk i rollen som äldsta dottern Barbara Fordham och rörde mig nästan till tårar av skratt eller medkännande. Men ärligt talat - Är inte alla familjer per definition mer eller mindre dysfunktionella? Det är komplicerat att vara människa, än mer komplicerat att vara människa i ett sammanhang.
Igår kväll älskade jag Los Angeles. Downtown ser ut som något ur en saga med alla miljoner glittrande ljus i mörkret. Hollywood visar sig i sin rätta skrud då solen gått ned och månen skiner på sned över dimsjoken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar