tisdag, september 22, 2009

Long time...


Jag är så trött! I flera dagars tid har jag faktiskt haft saker att göra på dagarna och det känns verkligen bra. Men jag hade glömt hur det känns att bli trött av att göra saker och inte bara vara seg för att man inte gör saker. I söndags volontärarbetade jag nere i downtown på ett ställe som heter Project Angel Food. De iordningställer och levererar näringsriktig mat till sjuka som inte själva kan handla eller orkar laga mat. Jag lyckades dessutom ta mig dit kommunalt, vilket var en fantastisk upplevelse i den här stan. Igår skruvade jag ihop 3 skohyllor åt grannen (obskyr IKEA-beskrivning till trots blev det hela perfekt). Idag besökte vi så IKEA för att inhandla fler nödiga och onödiga saker. Mina ögon tårades när jag i frysdisken hittade äkta svenska kräftor (från Kina, men ändå)!!! Nu kan jag alltså något försenat anordna min länge efterlängtade kräftskiva! Lagom till Halloween kanske... Apropå sistnämnda högtid... Sanslöst. Varenda affär är översvämmad av orangea prylar i alla upptänkliga former. Servetter med pumpor, handdukar med pumpor, ljuslyktor i form av pumpor, ja ni fattar vinken. Grannen har redan planerat kostymerna för hela familjen. Jag? Troligen släcker jag ner hela huset, låser dörrarna och gömmer mig bakom persiennerna för att emellanåt slänga onda blickar efter kvarterets tiggande ungar.
Hösten är också här på allvar nu. Det betyder: 40 grader varmt (fortfarande), Santa Ana-vindar, som ibland uppnår stormstyrka, samt otaliga bränder i bergen omkring. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar