torsdag, februari 03, 2011

Mindervärdeskomplex

Ibland blir jag sådär moloken och tycker inte att jag duger till mycket. Idag till exempel. För det första drömde jag hela natten om jobbet, minns fortfarande hur kirurgen i drömmen skällde på mig och klargjorde att jag var långtifrån redo att jobba på operation. Idag bevistade jag för första gången "leversektionen". Jag började dagen med att känna mig upprymd och allmänt peppad eftersom jag har en passion för lever. Entusiasmen dalade dock tämligen fort då jag insåg att jag har ljusår kvar till att klara av allt vad leverresektion och levertransplantation innebär. Det blev ett ganska nedstämt inlägg det här, men jag var tvungen att skriva av mig lite. Fan också, jag vill så gärna gå från novis till expert.

1 kommentar:

  1. Förstår verkligen hur du känner! Det är så frustrerande att känna så, MEN det som är positivt med att vara sån är ju att man oftast är väldigt driven och duktig på det man gör för att man bryr sig! Det kommer gå fort, vips och du är expert!

    SvaraRadera