onsdag, september 15, 2010

Toughest honeymoon ever...

De säger att vi befinner oss i en hålla-handen-sort-of-honeymoon-fas. Och det är ju sanning, eftersom vi har superlång praktik och introduktion. Men det är också en probation-fas. Håller du inte måttet är du ute. Det är en fullständig underdrift att påstå att det råder totalt informationskaos i min hjärna för tillfället. Att jag har satt mig ned för att klämma ur mig ett blogginlägg är enbart en livsuppehållande åtgärd. En liten paus.
Jag är jättelycklig över att ha fått chansen att delta i programmet och att jag varje dag har ett jobb att gå till. Men jag är så nervös. Det känns som att hjärnan mest är gjord av teflon och att informationen åker rutschkana där inne. Idag har vi gått igenom dokumentationssystemet för perioperativa enheten. Imorgon ska vi gå igenom ytterligare x antal datasystem. Samtidigt försöker vi få en bild över hur operationsavdelningen är uppbyggd, var allting finns och förvaras, hur elektrokirurgienheterna funkar, vilka olika typer av laserutrustning som finns, hur mikroskopen förberedes, robotarna laddas, vilka instrument som behövs för respektive kirurgi, vilka preparationsmaterial som används, etc etc. Ja, ni får en bild.
MEN. Som sagt det är kul. Och stimulerande. Och grymt utvecklande.
Nu ska jag gå och pyssla om fina brorsdotter som är på genomresande från Sverige tvärsöver kontinenten, med nästa stopp Nya Zeeland. Råkade precis avslöja för henne att det finns en Converse-outlet i närheten. Risk för överviktiga resväskor således...

1 kommentar:

  1. Kämpa på! Du är så duktigt. Är övertygad om att du fixar detta galant. Jag är jätteimponerad av dig som klarar detta även på ett språk som inte är ditt eget. Gällande converse-outleten så har jag storlek 39 och Lovis 17.... (skämt) Kram på dig!!

    SvaraRadera