onsdag, september 01, 2010

Tankens kraft

Jag besitter ingen specifik tro på någon högre makt, men har en förkärlek till det som kallas det övernaturliga. Trots att jag är sjuksköterska och drillad inom skolmedicinen anser jag att förklaringen till hälsa och ohälsa är mycket mera komplex än det som kan hittas under ett mikroskop. Sagt och gjort, eftersom jag har lärt känna J - och tycker att hon är en välutbildad, vettig och jordnära människa, provade jag igår en av hennes behandlingar med öppet sinne. Bland annat talade min kropp om för henne att den lider brist på protein och fettsyror, varpå jag fick en rekommendation på preparat som kunde avhjälpa detta. Även magnesiumtillskott skulle verka till min fördel. Vidare fann hon en trolig orsak till min onda högeraxel/halsrygg/skuldra, och jag väntar med spänning på att se om behandlingen gav resultat. Jag vill inte exakt gå in på detaljer kring detta, jag hyser stor respekt för J, och är rädd för att jag inte rättvist kan beskriva hur det hela gick till.
Våra kroppar består av trillioner små mikrokosmos, en enda cell är en värld för sig - med sina mitokondrier och golgiapparater och allt annat smått och gott som fyller olika funktioner. Det mesta kan vetenskapen idag ge en tillfredsställande förklaring till, men mycket är ännu höljt i dunkel, och ibland sker sådant som i brist på bättre beskrivning kallas för mirakel.

2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med!

    (och de där "kuddarna" till laptopen är superbra, för datorn också då den får bättre ventilation.

    SvaraRadera
  2. Men shit vi är ju släkt ju! Jag har också ont i min axel/skuldra med strålningar upp i hals/nacke/käke samt ut i arm etc. Fast jag har vänster axel som bråkar. Kom gärna med tips på vad jag ska göra för att bli bra. Har provat massor tycker jag.
    Kanske dags att damma av reikikunskaperna. Har ju för fasen lagt pengar på en sån utbildning...

    SvaraRadera