onsdag, december 29, 2010

the Weather that reminds me of home




Det regnar så här i mellandagarna. In fact, det har regnat mycket överhuvudtaget den här vintern. Jag har planterat en julstjärna i trädgården, den är som vit-crème-rosa färgad. På andra sidan jakaranda-trädet står en röd julstjärna från förra året. Härligt på nå't sätt att dra på sig gummistövlarna och plantera saker i trädgården 29 december. Men ändå så kan jag inte skaka av mig Sverige-längtan helt och hållet. Den ligger där liksom i utkanten av medvetandet och skaver. Och jag sitter här och undrar vad jag ska bli när jag blir stor, egentligen. Och sen får jag dåligt samvete över mina I-landsproblem. Är det vädret måntro, som gör att jag hänger mig åt melankoli, grubblerier och allmänt ifrågasättande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar