måndag, december 06, 2010

Sverige i mitt Hjärta

Jag hade lite utav en existentiell kris förra veckan. Dög inte till nå't, gick in i saker, tappade saker, tappade modet. Kände mig allmänt borttappad. Sen pratade jag med fina, underbara vänner hemifrån Stockholm på tråden och allt kändes plötsligt lite lättare, mera hoppfullt. För säkerhets skull besökte jag under gårdagen en svensk julmarknad nere i downtown, komplett med Luciatåg, Johannes Alfvén på scen, och några muggar glögg. Dessa händelser fick mig att orka möta en ny vecka på jobbet. Och idag var jag inte riktigt lika borttappad som i förra veckan. Inte riktigt.

1 kommentar:

  1. Det är hemskt jobbigt när man har sådana perioder, har också haft en släng av sånt nyligen. Gick bland annat rakt in i en bokylla och letade efter saker på jobbet som jag höll i handen, då skäms man lite... Men det går ju över!
    Kan tänka mig att det är jobbigt att dessutom vara utlandssvensk i ett sånt läge, men sthlm är ju inte så långt borta! 20 timmar dörr till dörr. Och du, det är ishavskyla här nu... :)
    Kram!

    SvaraRadera