söndag, december 26, 2010

jag vill ha mer jul


Jo faktiskt. I år ansträngde jag mig lite extra för att smyga in julstämningen här i stugan, och det lyckades tydligen. Först handla gran i ösregn, totalt utsålt på julgransfotsfronten (S fick bygga en), pynta granen i äkta Gulleråsen-stil, julmiddag på julafton med svenska vänner (jansson, köttbullar, rödbetssallad, prinskorvssubstitut, lax, glögg, pepparkakor, lussebullar, glass med hjortronsylt, Paradis-ask, tuttul, skinka, Karl Bertil Jonsson, osv osv). Julklappar under granen. Juldagen i ett töcken framför TV:n med gamla julrullar. Och nu idag så här på annandan kände jag det som jag inte känt på många år; jag vill ha mer jul. Tack mor o far för tuttulen och tack Sophie för att du levererade den! Nu längtar jag till nästa jul. Jo, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar