tisdag, december 14, 2010

Bipolärt värre

Vädret. Läkarna på jobbet. Handledarna på jobbet. Och så jag då. Bipolära hela bunten. I helgen som var fick vi äkta Kalifornisk sol och värme, men jag var för upptagen med att förbereda för en fest och sedan städa upp efter en fest, för att kunna njuta av det. Nu är det kallt och dimma som gäller, häpp. Ena dagen upp, andra dagen ner. Berg-och-dalbana. Igår var jag en bra sjuksköterska, idag är jag totalförvirrad. Et cetera. Och så längtar jag till SVERIGE så förbannat mycket. På torsdag kommer i alla fall vissa förnödenheter med en vän - chips, godis, risgryn och annat väsentligt. Och om exakt 10 dagar har jag 10 dagars ledighet.

Fy, vad jag gnäller. Nu går jag och städar gästrummet istället.

2 kommentarer:

  1. Det är jobbigt att sakna och längta! Kan tänka mig att det är extra svårt kring juletid när Sverige är rätt mysigt. Annat är det ganska precis direkt efter nyår och fram till mitten av april. Då är det inte mycket att ha... :)

    SvaraRadera
  2. Söta! Sverige längtar nog efter dig också...
    Gästrummet...kan det ha plats för en frusen svensk längre fram i vinter månne..? :)

    SvaraRadera