onsdag, oktober 13, 2010

VirrVarr

Det snurrar i mitt huvud. Så fort snurrar det att jag inte riktigt vet var jag har fotfästet. Men det blir bättre. Sägs det. Här i USA har man som operationssjuksköterska två funktioner; circulating nurse och scrub nurse. Hur är det i Sverige? Pinsamt, men jag minns inte. Nåväl, två funktioner med helt olika ansvarsområden. Att cirkulera liknar mera att vara en "vanlig" sjuksköterska. Simultankapacitet och service omkring patienten. Scrub. Tja. Sterilklädd samt ansvarig för miljoner instrument och tillbehör. Jag har helt transporterat mig utanför min comfort zone. Fullständigt. Och när jag nu precis börjat vänja mig vid den obehagliga nervositeten, men även så smått börjat orientera mig på UCLA's main OR, då, DÅ är det dags att rotera till nästa filial. Santa Monica UCLA Medical Ctr and Orthopedic Hospital. Jeez. Tre veckor där. För att sedan förflyttas till Surgery Ctr, Westwood Plaza. I tre veckor. Och sedan tillbaka till main OR. Tre veckor senare: Jules Stein Eye Institute. För att sedan börja om från början igen. I mars påstår de att vi kommer att stå på egna ben. Pfft. I mars kommer vi (förutsatt att vi klarar av provanställningen) att placeras ut på någon av UCLA's ovanstående nämnda operationsenheter. Och jag har gett mig fan på att jag ska klara av det här. Så det är bara att bita ihop. Jag är glad att jag givits det här tillfället. Jag är nervös och sönderstressad. Men jag SKA klara av det. Och hör sen.

3 kommentarer:

  1. Alltså, jag är så sjukt imponerad över dig C! Vilken resa du gör, det är helt fantastiskt!!! Kämpa på - du kommer att klara det med bravur!

    SvaraRadera
  2. Wow! Klart du kommer att klara det, det kommer gå galant! och är också väääldigt imponerad av dig!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni!!! Behövde de peppande orden, känner mig rätt liten på jorden just nu...

    SvaraRadera