måndag, oktober 18, 2010

Overkligt

Idag skickades ett mail ut till alla anställda på sjukhuset. Ett memo om en övning som kommer att äga rum på torsdag. Inte brandövning. Jordbävningsövning. Jo, just det. "drop, cover, hold". Bara man kommer ihåg de tre små orden så är man en bit på väg. Dyk under närmsta solida dörröppning, operationsbord, eller vad som kan tänkas finnas till hands. Håll i dig för glatta livet. I händelse av ordentlig jordbävning hoppas jag dock att jag befinner mig på Main OR Ronald Reagan UCLA och inte i Santa Monica. Huvudsjukhuset är nämligen nybyggt och det sägs att det skall klara av skakningar på över 7 komma nå'nting på Richter-skalan. Santa Monica-byggnaden är från 1960-talet. Men det talas om att man ska riva eländet snart ändå. Så det kanske vore lika bra att kåken pulveriserades. Fast, då, som sagt, vill jag befinna mig på Main OR på huvudfilialen. För där har de också förnödenheter ifall man blir fast i upp till två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar