fredag, juli 31, 2009

Livets essens

Livets kast är tvära. Det är en sak som är säker. Från djup förtvivlan till eufori. Jag har offrat mycket för att vara här, för att prova ett liv som jag vet ingenting om, som kan leda till katastrof eller vardaglig lycka. Jag öppnar med lätthet mitt hjärta i skrift eftersom jag är under den röda druvans fermenterade influenser.
Det krävs så lite, i det stora hela, för att trivas. Jag har en underbar granne, som med hjälp av en liten 250 ml förpackning rödtjut (tänk tetrapak Mer eller Festis) lättat på mina bojor. Under ett parasoll, i 30 C värme med en lätt Santa Ana bris. Tänk att så lite kan göra så mycket. Att jag innan dess förtvivlat och försökt lindra mitt missmod med shopping, spenderat för mycket pengar och sedan fått höra att jag har en brittisk accent - allt detta är som bortblåst.
Slutsats: Livets essens är personliga relationer och ett gott vin. Det är min åsikt, och ni må bestrida den bäst ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar