torsdag, juli 30, 2009

Hemlängtan

Idag är en dag där jag har hemlängtan. En dag som jag skulle vilja spendera vid Svartviksbadet med BOB´s hallonsaft och Mariekex som man doppar i muggen med hallonsaft. Växlande molnighet och en badtemperatur på 22 C. Doften av nyklippt gräsmatta när man kommer hem och sätter sig med ett glas vin bredvid grillen. Myggspiral och duggregn. Ett parti krocket eller kubb, beroende på vilket av spelen som har flest delar kvar.

Men jag är inte hemma. Jag har spenderat dagen vid poolen och suttit i skuggan för jag har bränt mig till vätskande brännblåsor. Simmat och försökt bättra på fysiken i min överkropp som inte direkt matchar benen. Omkring mig är bergen så torra att det ser ut som om de skulle kunna självantända närsomhelst (vilket de förmodligen kommer att göra).
Umgåtts med grannen som är mycket trevlig. Ätit jordgubbar som kostar 10 kr litern.
Jag är på drift, i väntan på, och längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar