onsdag, juli 22, 2009

Det här är jag

Jag har under några dagars tid suttit och funderat. Vem är JAG och vad vill JAG? Och ett av de största problemen med den formen av tankebana är att svaren på de frågorna ändrar sig bara över en dag.
Först och främst, så här ser jag på mig själv:
Rastlös, vill att det ska hända något hela tiden och om det inte gör det så skall det åtminstone finnas utsikter för att det snart skall hända något.
Snäll, försöker alltid se till att alla runt omkring mig har det bra och inte blir besvikna. Har de inte det bra så tar jag personligt ansvar för att det är så.
Konflikträdd, tycker det är mycket obehagligt med konfrontationer och undviker i möjligaste mån allt i denna väg.
Ängslig, orolig för allt. Allt från svarta skidbackar till att göra bort mig till inbillad oro.
Envis, om jag bestämt mig för något så finns det inget som stoppar mig. Ibland inte ens sunt förnuft.
Nyfiken, vill veta allt om allt och helst nu på en gång.
Lyhörd, ibland in absurdum såtillvida att jag utplånar mig själv för vad jag tror att andra vill.

Så, om ni har något att tillägga ovan vore det roligt att läsa detta. Jag återkommer imorgon eller en annan dag angående vad JAG vill.

2 kommentarer:

  1. Jag kan konstatera att vi är ganska lika, jag och du. Om man bortser från konflikrädd då. Jag är ganska grälsjuk.
    Jag skulle också vilja tillägga att du är fantastiskt bra på att uttrycka dig verbalt och i skrift. Jag avundas dig (och det är sällan jag gör det).

    SvaraRadera
  2. Intressant läsning nu när vi inte har setts på väldigt länge... Spontant känner jag att det är lite tråkigt att vi inte passade på att umgås lite när vi ändå bodde i samma stad rätt länge... :) Tror att jag får flytta till your town helt enkelt! ;)

    SvaraRadera