fredag, september 16, 2011

I'm still alive...

...Även om det kan vara svårt att tro om man "följer" den här bloggen.... Äh, jag orkade liksom inte skriva. Har ju aldrig varit någon extraordinär dagboksförfattare heller, så det sitter liksom inte i ryggmärgen att dagligen beskriva mina förehavanden i en journal.
Sommaren var kort, inget regnade bort. Enda dropparna regn (och ett sjuhelvetes åskväder) jag sett sedan någon gång i mars, kom i lördags då vi hade kräftskiva. But åffkårs. Annars, har jag avslutat min rotation i Santa Monica och är sedan i måndags tillbaka på Surgery ctr där jag inte satt min fot sedan i januari. Känns lite småläskigt nu när jag arbetar självständigt och far och flänger mellan olika ställen. Det där med bemanningspooler är nog inte riktigt min grej. Mental note för senare. Fast hej hopp, jag har ju ett jobb!
I juli var vi i Mexico. Labor-day weekend körde vi upp till SF. När jag kan ta långledigt nästa gång står skrivet någonstans i stjärnorna. Fan vad jag saknar 5-veckors sommarsemester. Inte för att jag någonsin tagit 5 veckor i rad. Men bara det att kunna. I helgen är jag gräsänka igen, S är återigen uppe i San Jose med bröderna. Och jag ville inte följa. Jag trivs bättre här, där jag kan bara vila, träffa en kompis, klippa håret, och städa toaletterna. Ja, det var väl allt för idag. Över och ut, tills nästa gång vi ses.

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka, Stina! Jag har saknat dig.
    Margareta

    SvaraRadera