tisdag, mars 01, 2011

Fint ska det låta

Rapport från dagens extrainsatta post conference på jobbet. Alltså, vanligen har vi två timmars reflektionstid varje fredagseftermiddag för att diskutera våra erfarenheter och ibland gå över policies och sån't stuff. Idag var vår närmsta chef, hennes chef och även nursing managern för hela Main OR närvarande. Nursing managern delade ut brev till oss alla i programmet. Identiska brev, skulle det visa sig. "Vi har härmed glädjen att erbjuda Dig en permanent tjänst... bla bla... osv... osv... Här är ansökningsnumren för närvarande utlysta tjänster, om Du inte ansöker hamnar du automatiskt i vår nya float-pool... bla... bla." En pool alltså. Som de fortfarande håller på att snickra på detaljerna kring. Men i stora drag, sex veckor åt gången på varje plats. Main OR, Santa Monica, Surgery Ctr och Ögonsjukhuset. Main OR har två tjänster lediga. Vi är 10 stycken som vill bli fast placerade på Main OR. You do the math för den... Jag är tämligen frustrerad. Dessutom kan vi inte ansöka online förrän tidigast imorgon kväll p.g.a. ett litet glitch i datasystemet. Och på mindre än en och en halv vecka påstår de att de ska hinna ta emot ansökningarna, intervjua var och en, samt fatta ett slutgiltigt beslut. Bull crap. Säger jag.
On another note; Vi fick läsa igenom några av utvärderingarna som våra handledare lämnat in om våra prestationer hittills. Min favorit var den om att jag borde lyfta lite vikter för att bygga på mig lite. Mycket hade jag väntat mig att höra, men inte detta. YMCA, vi kör lite träning ikväll då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar