söndag, juni 14, 2009

Dag 2 Lära känna Blackan




Det har regnat ganska många dar nu. Så länge att jag inte minns vilken dag solen sken senast. Men det gör inget. Det är som det vilar ett magiskt skimmer över Blackeberg. Stockholms vackraste förort, i parietet med klassiker som Midsommarkransen och kanske Enskede. Idag tog min goda vän Anna mig med på en tur som baserats på John Ajvide Lindqvists bok "Låt den rätte komma in".




Regnet har öst ner hela dagen och temperaturen stadigt legat på ynka 9 C. Jag förfrös tårna under turen, på allvar. Fick spola dem med varmvatten när jag kom hem, men det tog hela 10 min innan cirkulationen återvände i framfötterna och jag funderade allvarligt på att kontakta sjukvårdsupplysningen innan det var för sent och dags för amputation.




Ändå klagar jag inte. Regnet är vackert. Och särskilt här i Blackeberg där grönskan skimrar som en smaragd under vattendropparna. Jag kommer att sakna Blackan. Och mitt kvarter Norrmannen. På bilden ser ni hur kvarteren Dalmasen och Närkingen möts. Det är jag och Anna. Anna som bor i Greken.

1 kommentar:

  1. Upptäckte din blogg idag, längtar ännu mer efter dig nu! Vi hann ju inte köpa chokladbollar och fika på torget, kom tillbaka!! Nej, förlåt, så ska man inte säga till någon som kämpar på med en n spännande tillvaro. Jag tycker du är cool och modig! KRAAAAAMMM

    SvaraRadera