lördag, juni 25, 2011

Mera Midsommar

Jag skulle lagt in en bild på säckhoppningen, men jag måste fnula ut en grej med kameran först. Kubb och små grodorna ingick också. Jag har sällan sett sådant patriotiskt midsommarfirande som här i Kalifornien, där vissa av tjejerna även hade svenska flaggan målade på tånaglarna! Dagens midsommar tackar jag Julie för. Hon är en kollega som känner en svenska som heter Lotta och som hade arrangerat Swedish Midsummer i en park i Toluca Lake med utsikt över Universal Studios. Med silltårta och äkta svensk jordgubbstårta (bakad av Julie från Lafayette, Louisiana...). Tipspromenad (oh, dear - skäms på mig, jag var tvungen att gissa hälften av Sverige-trivia frågorna, även om Julie höftade till att 90% av Sverige ligger norr om polcirkeln. Nåja.) Jag började morgonen med att lyssna på P1 där Mark Levengood sommarpratade, och jag skrattade och frustade så att jag satte kaffet i halsen och tårarna sprutade av nostalgi. S var så klart inte med, han är uppe i San Jose hos en av brorsorna med de andra brorsorna. Imorgon följer jag med Jeanette på midsommarfestival i Agoura Hills, sen ska väl årets kvot vara uppfylld, tycker jag. Men fasen, vad jag saknar en regnvåt och myggig midsommar hemma i Dalarna. Säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar